Klaszterstratégia

A klaszter az infokommunikáció iparágon belül szándékozik egyedi, korszerű, piaci sikerre alkalmas termékeket kifejleszteni. Korábban a szoftver elsősorban mint önálló eszköz lehetett termék, a felhasználó pedig a saját szakterületének a folyamatait igyekezett a szoftverhasználattal hatékonyabbá tenni. A klaszter törekvése ezzel szemben az, hogy az infokommunikációs technikai vívmányokat az egyes ágazatok folyamatainak a fejlesztésére, illetve új felhasználó igények létrehozására és kielégítésére alkalmazza, ezáltal új funkciókkal rendelkező új rendszerek jönnek létre. A korszerű technikai eszközök és módszerek behatolása a hagyományos iparágakba világszerte folyamatos, piaci sikerre csak ugyanilyen megközelítéssel lehet számítani. Új hangsúlyok, sőt korábban ismeretlen szolgáltatási és termékcsoportok keletkeznek, pl. a környezetvédelem, az egészségmegőrzés vagy a diagnosztika területén. Ezeknél az infokommunikációs technikák az első pillanattól kezdve jelen vannak, és a fejlődés hajtóerejét adják.